Code Center

تبلیغات

پتنت جدید اپل با تحولی بزرگ در حسگر اثر انگشت!

پتنت جدید اپل با تحولی بزرگ در حسگر اثر انگشت!

تاچ ای دی اپل

به گزارش جی‌اس‌ام آریا، اپل تصمیم دارد تا تجربه ای متفاوت در استفاده از فناوری Touch ID را برای کاربران فراهم سازد. این موضوع با ثبت پتنتی جدید از این کمپانی تایید شده است.به تازگی تصاویری از جدیدترین پتنتی که توسط Dale R. Setlak موسس شرکت AuthenTec ثبت شده، منتشر شده است. شرکت AuthenTec توسط اپل به اختیار درآمد تا در طراحی حسگر Touch ID به آنها کمک کند. عنوان این پتنت این است: “دستگاه الکترونیکی که می تواند از حالت رابط کاربری قفل شده توسط الگوی حاصل از حرکت ورودی یا روشهای مرتبط باز شود”.

AuthenTec FingerLoc

این بدین معنی است که کاربر می تواند با حسگر اثر انگشت دستگاه خود توسط وارد کردن یک الگو خاص، تلفن همراه خود را از حالت قفل باز کند. برای مثال می توان با چرخاندن انگشت به صورت ساعتگرد یا پادساعتگرد همانند شماره گیر تلفن های رومیزی قدیمی شماره را وارد کرد و یا با چند بار انجام آن، به روش خاصی به دستگاه هوشمند فهماند که کاربر دستگاه چه کسی است!

پتنت اپل


به جز این روش، یعنی چرخاندن می توان از سو ایپ کردن هم استفاده کرد و مثلا الگو ۹ تایی معروف اندروید را بدون لمس نمایشگر اما با تعامل با Touch ID رسم کرد. احتمال دارد که اپل از این پتنت به عنوان روش جدیدی برای دریافت ورودی از کاربر استفاده کند. شاید چیزی مثل کیبورد لمسی بلک بری پاسپورت و یا دکمه های OK لمسی موجود در سری N نوکیا که کاربر با لمس آن ها در رابط کاربری جابجا می شد.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

ابزار هدایت به بالای صفحه