نحوه پاک کردن امنیتی (Security Wipe) و بارگذاری مجدد سیستم عامل در بلک بری
در بسیاری از اوقات واتس اپ به علت وجود مشکلاتی در سیستم عامل بلک بری دچار اختلال می شود. در این موارد انجام دادن Security wipe (پاک کردن امنیتی) یا Reload the OS (بارگذاری مجدد سیستم عامل) می تواند کمک کند. ما پیشنهاد می کنیم که ابتدا پاک کردن امنیتی را انجام دهید و اگر این مشکل را حل نکرد آنگاه سیستم عامل را دوباره بارگذاری کنید.قبل از انجام هریک از این روش ها ابتدا باید از تمام داده های موجود در گوشی خود پشتیبان تهیه کنید زیرا دادهای شما در این روش ها از بین خواهند رفت.
تهیه پشتیبان از اطلاعات گوشی
اگر به کامپیوتر دسترسی دارید:
1. BlackBerry® Desktop Software را دانلود و نصب کنید.
2. دستگاه بلک بری خود را به کامپیوتر متصل کنید.
3. هنگامی که نرم افزار گوشی شما را تشخیص داد بر روی Back Up کلیک کنید، سپس All Data را انتخاب کنید و Back Up را بزنید.
اگر به کامپیوتر دسترسی ندارید ما پیشنهاد می کنیم که:
- تمام فایل هایتان را بر روی مموری SD ذخیره کنید و سپس آنرا از گوشی خارج کنید تا داده ها ی بر روی آن پاک نشوند.
- تاریخچه پیام های واتس اپ را که نمی خواهید از دست دهید را اکسپورت کنید.
- هر فایل مهمی که در گوشی دارید که مایل به از دست دادن آن نیستید را برای خودتان ایمیل کنید.
- تنطیمات خاصی که در گوشی اعمال کردید را یادداشت کنید.
- شماره تلفن های دخیره شده در گوشی را در کارت حافظه SD ذخیره کنید.
پاک کردن امنیتی (Security Wipe)
این فرآیند تمام برنامه ها و داده های شما را پاک خواهد کرد (شماره تلفن ها، ایمیل ها، قرار ملاقات ها و …)
1. از داده هایتان پشتیبان تهیه کنید.
2. بروید به Options > Security > Security Wipe
3. چک کنید که تمام جعبه ها تیک داشته باشند
4. در جعبه confirmation عبارت "blackberry" را بنویسید
5. Wipe Data را انتخاب کنید
6. صبر کنید تا داده ها پاک شوند و گوشی شما مجددا بالا بیاید (حدود 10 دقیقه طول می کشد)
7. واتس اپ را دوباره دانلود کنید
بارگذاری مجدد سیستم عامل (Reloading the operation system)
برای بارگذاری سیستم عامل لازم است که به کامپیوتر دسترسی داشته باشید.
این فرآیند تمام برنامه ها و داده های شما را پاک خواهد کرد و حدود 30 الی 40 دقیقه به طول می انجامد.
1. سیستم عامل گوشی خود را از اینجا دانلود کرده و نصب کنید.
2. از داده های خود پشتیبان تهیه کنید.
3. BlackBerry Desktop Manager را ببندید و گوشی خود را متصل نگه دارید
4. در کامپیوتر به این فولدر بروید و Loader.exe را اجرا کنید:
C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader
در کامپیوتر های 64 بیتی به این آدرس بروید:
C:\Program Files (x86)\Common Files\Research In Motion\AppLoader.
بسته به تنظیمات کامپیوترتان شاید لازم باشد که نمایش پوشه های مخفی را فعال کنید.
5. بعد از اینکه تنظیمات دستگاه شما دریافت شد شما به صفحه Device Application Selection انتقال خواهید یافت. حال می توانید در لیست چک کنید که نرم افزار هایی که مایل هستید نصب شوند تیک خورده اند. همچنین می توانید تیک نرم افزارهایی که استفاده نمی کنید را بردارید تا فضا بیشتری داشته باشید. سپس Next را بزنید.
6. در صفحه بعدی بر روی Advanced کلیک کنید. مطمئن شوید که هر دو جعبه Delete all application data و Delete all currently installed applications انتخاب شده اند و سپس Next را بزنید.
7. نصب مجدد سیستم عامل را انجام دهید. ممکن است که بین 10 تا 30 دقیقه به طول انجامد و در این زمان به هیچ وجه دستگاه خود را از کامپیوتر جدا نکنید.
8. هنگامی که فرآیند تکمیل شد BlackBerry Desktop Manager را باز کنید.
9. Backup و سپس Restoreرا انتخاب کنید تا برنامه رستور باز شود. فایل هایی که مایل به بازگرداندن هستید را انتخاب کنید و بر روی Open کلیک کنید.سپس مراحل را تا بازگردانی گوشی دنبال کنید.
10. ارتباط گوشی خود را دوباره برقرار کنید. برای اینکار به Manage Connections رفته و Mobile Network را فعال کنید. برنامه هایی که لازم دارید را دوباره دانلود کنید.
همچنین پیشنهاد می شود که باتری دستگاه را بین 15 تا 30 ثانیه بعد از انجام دادن این فرآیند خارج کنید تا دستگاه بهتر عمل کند.
منبع : iwhatsapp
پاسخ دهید